
Certifikáty na stenách
Dobrým nápovedným znakom, že ste v kvalitnom autoservise môžu byť certifikáty o absolvovaní rôznych odborných a homologačných školení. Tie svedčia o tom, že mechanici sa vzdelávajú a pracujú na sebe. V súčasnej dobe rýchleho rozvoja technológií opráv je to viac menej nevyhnutnosťou.
Zverejnený cenník
V prijímacej kancelárii by mal byť na stene alebo na pulte viditeľný cenník služieb a reklamačný poriadok. Mal by obsahovať hodinovú sadzbu alebo sadzby za služby (výmena brzdových doštičiek, výmena oleja, a pod.) Vždy si nechajte vypočítať predpokladanú cenu opravy písomne. Prípadný nárast ceny nesmie presiahnuť 10%. Ak sa ocitnete v servise, kde takýto cenník absentuje, tak s veľkou pravdepodobnosťou nie ste v dobrom autoservise v Nitre.
Zákazkový list samozrejmosťou
Spýtajte sa či vám k oprave vystavia zákazkový list, na ktorom by mala byť minimálne vaša adresa, značka a špz auta, stav tachometra a paliva, výpis porúch, predpokladaná cena opravy aj termín dokončenia opravy. Pri platení si žiadajte daňový doklad s rozpísanými položkami menených dielov (pre prípad uplatnenia záruky) a cenou za prácu.
Opraviť, nie vymeniť
Dnes je bežnou praxou, že sa poškodené diely okamžite menia. V nekvalitnom servise vám navrhnú výmenu dielu, hoci to vedia behom pár minút opraviť. Je jasné, že servisy zarábajú na náhradných dieloch a práci, no dobrý autoservis v Nitre si chce udržať zákazníkov spokojných. Preto uprednostnite servis, kde vám budú chcieť diely opraviť, nie vymeniť.
Nie je nič horšie, ako keď zveríte svoje auto do rúk automechanikov v pochybnom autoservise. Dajte si záležať na nájdení kvalitného autoservisu.